آیا سیگار برای مردان بد است؟

۱۴۰۰/۸/۱۵

سیگار کشیدن و باروری

یکی از خطرناک ترین مضرات سیگار کشیدن برای مردان تأثیر بر باروری است. در آوریل 2016 ، اورولوژی اروپایی تجزیه و تحلیل تأثیر سیگار بر سلامت و کیفیت مایع منی مردان را منتشر کرد. این تجزیه و تحلیل شامل 20 مطالعه و بیش از 5000 مرد بود. در سراسر اروپا ، و مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن با کاهش تعداد اسپرم در مردان ارتباط دارد و همچنین منجر به کاهش تحرک اسپرم می شود (این شیوه شنا کردن اسپرم است) و منجر به ریخت شناسی مکرر اسپرم (راه اسپرم ها تشکیل می شوند) ، و برجسته ترین تأثیرات منفی سیگار بر سلامت اسپرم ها در مردان نابارور ، در افراد سیگاری متوسط ​​تا سیگاری های شدید در مقایسه با سیگاری های کوچک بیشتر بود.

اما این تنها راهی نیست که سیگار کشیدن ممکن است به باروری مردان آسیب برساند ، سیگار کشیدن همچنین با میزان موفقیت کمتر IVF همراه است و ممکن است دلیل افزایش میزان سقط جنین باشد. به

تاثیرات سیگار بر کیفیت اسپرم و مایع منی؟

یکی از اثرات سیگار کشیدن بر مردان و طبق آنچه که در مورد سیگار کشیدن در مردان نشان داده است ، کاهش کیفیت مایع منی است ، زیرا غلظت اسپرم در مردان سیگاری کاهش می یابد و حرکت اسپرم نیز کاهش می یابد (شنای اسپرم روش) ، تعداد اسپرم ها کمتر از تعداد طبیعی است و آسیب اسیدی باعث افزایش DNA اسپرم می شود.

غلظت اسپرم: منظور از غلظت اسپرم تعداد اسپرم موجود در مقداری از مایع منی است.مطالعات نشان داده است که غلظت اسپرم در مردان سیگاری 23٪ کاهش یافته است.

تحرک اسپرم: حرکت اسپرم به توانایی شنا کردن اسپرم اشاره دارد ، اگر اسپرم نتواند به درستی شنا کند ، ممکن است در رسیدن و بارور شدن تخمک مشکل داشته باشد.

مورفولوژی اسپرم: مورفولوژی اسپرم به شکل اسپرم اشاره دارد. اسپرم با شکل عجیب ممکن است به اندازه کافی برای رسیدن به تخمک شنا نکند و نتواند تخمک را بارور کند. مردان سیگاری دارای تعداد اسپرم کمتر از اسپرم مردان هستند. غیر سیگاری ها

DNA اسپرم: برخی از مطالعات نشان داده اند که اسپرم افراد سیگاری ، تکه تکه شدن DNA اسپرم را افزایش می دهد. اسپرم هایی که توسط DNA آسیب دیده اند ممکن است منجر به مشکلاتی در لقاح ، رشد جنین و کاشت جنین شود. همچنین منجر به افزایش میزان سقط جنین و مردان می شود. افراد سیگاری ممکن است سطح غیرطبیعی هورمون ها را داشته باشند که می تواند بر باروری تأثیر منفی بگذارد.

آیا سیگار کشیدن در مردان باعث ناباروری مردان می شود؟

تعداد کم و سلامت اسپرم همیشه به معنای ناباروری نیست. مطالعات مرتبط با سیگار کشیدن با میزان بارداری و ناباروری مردان برای مردانی که قبلاً در مرز ناباروری قرار دارند ، متناقض یا نامشخص است. سیگار کشیدن ممکن است دلیل کافی برای پیشگیری از ناباروری باشد.

اگر نتایج تجزیه و تحلیل مایع منی به حد ناباروری برگشته باشد ، ترک سیگار ممکن است باروری شما را به اندازه کافی بهبود بخشد و نیازی به درمان باروری اضافی نداشته باشید و بنابراین ، حداقل ، ترک عادت سیگار کشیدن شانس موفقیت را افزایش می دهد. درمان باروری
سیگار کشیدن مضر است اگر پدر سیگار می کشد ، ممکن است بر باروری فرزندان تأثیر بگذارد

همچنین درباره تاثیر سیگار کشیدن بر روی کودکان تحقیق شده است تا بررسی شود که آیا سیگار کشیدن غیرفعال می تواند در آینده منجر به ناباروری در کودکان شود؟

نتایج نشان داد که بین کاهش باروری در کودک در صورت سیگار کشیدن پدر ارتباطی وجود ندارد (اما تحقیقات نشان داده است که وقتی مادر سیگار می کشد ، احتمال ناباروری پسرش را در آینده افزایش می دهد).

این بدان معنا نیست که سیگار کشیدن پدر از راه های دیگر بر سلامت کودک تأثیر نمی گذارد. محققان افزایش خطر نقایص مادرزادی در کودکان مردان سیگاری ، علاوه بر افزایش خطر ابتلا به سرطان را تشخیص داده اند ، و این ممکن است با یکدیگر مرتبط باشد آسیب DNA به اسپرم

یک مطالعه روی DNA اسپرم افراد سیگاری با تغییرات در DNA انجام شد. اگرچه هنوز مشخص نیست که چگونه این امر بر کودکان آینده تأثیر می گذارد ، اما از نظر تئوری می تواند افزایش خطر نقایص مادرزادی در فرزندان مردان سیگاری را توضیح دهد.

سیگار کشیدن به باروری مردان آسیب می رساند

دلیل تاثیرات مضر و بد سیگار بر سلامت بیشتر به دلیل سموم موجود در سیگار است ، زیرا سیگار کشیدن مردان را در معرض سطوح بالای کادمیوم و سرب قرار می دهد ، فلزاتی که با کاهش باروری در مردان ارتباط دارد. مشخص شد که میزان سرب در افراد سیگاری به میزان قابل توجهی بالاتر است ، مطالعات نشان داده است که افراد سیگاری شدید (کسانی که روزانه 20 یا بیشتر سیگار می کشند) میزان بیشتری از کادمیوم در مایع منی خود دارند.

اما این سموم ممکن است تنها عامل نباشند. سطح روی نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند. یک مطالعه نشان داد که مردان سیگاری با میزان کمی روی در مایع منی خود غلظت اسپرم ضعیفی دارند ، از سوی دیگر در افراد سیگاری با سطح مایع طبیعی مایع منی هنوز مشکلاتی در غلظت ، تحرک و مورفولوژی اسپرم وجود داشت اما میزان اختلالات کمتر بود.
اثرات سیگار کشیدن بر مردان که تأثیر ثانویه بر باروری زنان دارد

سیگار کشیدن یک مرد ممکن است بر سلامتی همسر او تأثیر منفی بگذارد. مطالعات نشان داده است که در هنگام مواجهه زنان با سیگار غیرفعال ، باروری زنان کاهش می یابد. یک مطالعه نشان داد که دود سیگار (سیگار کشیدن غیرفعال) تعداد تخمک ها در چرخه IVF را 46 reduces کاهش می دهد.

اگر قرار است سیگار بکشید ، باید این کار را دور از همسرتان انجام دهید تا بر باروری و توانایی او برای بچه دار شدن تأثیر منفی نگذارد.

اثرات سیگار کشیدن بر مردان ، تلقیح مصنوعی و درمان ICSI

محققان تحقیقات و مطالعات زیادی در مورد تأثیر سیگار کشیدن مردان بر میزان موفقیت IVF با درمان ICSI انجام داده اند. درمان ICSI شامل برداشتن یک اسپرم و هدایت مستقیم آن به تخمک است به این امید که منجر به لقاح شود. این روش اغلب در موارد ناباروری مردان در موارد متوسط ​​تا شدید یا زمانی که درمانهای IVF قبلی به دلایل نامعلوم شکست خورده است ، استفاده می شود.

محققان دریافتند که سیگار کشیدن تأثیر بسزایی در میزان موفقیت فرایند IVF با درمان ICSI دارد و در یک مطالعه کوچک ثابت شد که میزان بارداری زنانی که همسران آنها سیگار می کشیدند 22 درصد بود ، در مقایسه با زنانی که شرکای آنها سیگار نمی کشیدند. میزان موفقیت حاملگی 38 درصد بود.

اگر تحت درمان باروری هستید ، باید سیگار را ترک کنید تا شانس باروری موفق افزایش یابد.

اثرات سیگار کشیدن بر مردان و جویدن تنباکو

به طور کلی ، سیگار کشیدن بیشتر از جویدن دخانیات برای سلامت عمومی شما مضر است ، اما جویدن تنباکو برای سلامتی مضر است ، زیرا خطر ابتلا به سرطان دهان ، سرطان تنفس و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده است که جویدن دخانیات می تواند بر غلظت ، حرکت ، شکل و نشاط اسپرم تأثیر منفی بگذارد ، اما مشخص نیست که آیا آن ها به اندازه کافی بر باروری تأثیر می گذارد یا خیر. نکاتی که به ترک سیگار کمک می کند

چه زمانی می توانید سیگار را ترک کنید؟

ترک سیگار بسیار مهم است و در واقع هیچ مطالعه خاصی در این زمینه وجود ندارد ، با این حال ما می دانیم که تقریباً سه ماه طول می کشد تا سلول های اسپرم به بلوغ برسند ، بنابراین وضعیت باروری ممکن است پس از حداقل سه ماه ترک سیگار بهبود یابد .
..